מועדוני לקוחות – מידע שימושי

מתי כדאי לשקול להכניס לעסק מועדון לקוחות?

מועדוני לקוחות הם אחד מהכלים המרכזיים עבור עסקים בכל הנוגע לשיווק מוצרים ושירות לקוחות. מועדוני לקוחות יכולים להתאים למגוון סוגים של עסקים בתחומים שונים בהיקפים שונים. כאשר יש מועדון לקוחות איכותי, היא יכול לחזק את הקשר בין הלקוחות לעסק, לעודד נאמנות של לקוחות, להגדיל רכישות ולשפר את חוויית השירות. באמצעות מועדוני לקוחות עסקים יכולים להציע ללקוחות שלהם הטבות שונות, תוכן ייעודי ועוד. באמצעות מועדון הלקוחות אפשר ליצור תחושת שייכות וגם ערך מוסך ללקוחות מעבר למוצרים או לשירות עצמם. מועדוני לקוחות יכולות להציע הטבות שונות בהתאמה אישית כדי לעודד את הרישום אליהם.

באילו תחומים פועלים מועדוני לקוחות?

מועדוני לקוחות פעילים בתחומים שונים:

  • תחום הקמעונאות – הוא תחום נפוץ במיוחד בכל הנוגע לרשתות אופנה, פארם, חנויות של חשמל או מזון.
  • תחומי שירות שונים – כמו בתי מלון, מכוני כושר ומסעדות.
  • בדיגיטל – באתר איקומרס, חברות של תוכן ואפילו משפיענים

למעשה כל עסק שיש לו קהל לקוחות שחוזר אליו ומאגר של לקוחות יכול לייצר תועלת מהקמה של מועדון לקוחות.

אילו סוגים של מועדוני לקוחות יש?

קיימים מגוון סוגים של מועדוני לקוחות כאשר ההבדלים העיקריים הם אופן ההצטרפות וסוג ההטבות.

  • מועדונים חינמיים – מועדונים אלו הם הנפוצים ביותר ובעל סיכויי ההמרה הגדולים ביותר. כאשר המועדון חינמי יש הרבה פחות חסמים לרישום. התמורה שהלקוח מעניק לעסק הוא את פרטי ההתקשרות שלו. 
  • מועדונים בתשלום חודשי – מועדונים אלו לרוב יכללו הטבות משתלמות יותר שירותים בלעדיים לחברי המועדון או הנחות קבועות.
  • מועדונים על בסיס נקודות – במועדונים מסוג זה הלקוחות צוברים נקודות בכל רכישה ויכולים לממש אותם בהמשך.
  • מועדונים על בסיס כרטיסיות – בדומה לשיטת הנקודות, המועדון מתבסס על רכישה של מספר מוצרים ברצף כדי למלא כרטיסיה ובסוף לקבל הטבה. 

מועדון יכול להתבסס על סוג אחד או שילוב של מספר סוגים. לדוגמה, מועדון לקוחות של מאפייה שמאפשרת גם צבירת נקודות וגם קפה עשירי במתנה.

מתי כדאי לשקול להכניס לעסק מועדון לקוחות?

אם יש לכם קהל לקוחות חוזר או קהל לקוחות עם פוטנציאל לרכישה חוזרת, כנראה משתלם לכם להקים מועדון לקוחות. הדבר נכון בעיקר כאשר מדובר על עסק שפועל בסביבה תחרותית ושמירה על לקוחות חוזרים ויצירת בידול היא קריטית.
באמצעות מועדון לקוחות תוכלו לאסוף פרטים של הלקוחות שלכם כדי ליצור איתם קשר בהמשך, ליצור בידול עבור העסק, חווית לקוח וחווית שירות איכותית והגדלה של המכירות באמצעות יצירת הזדמנויות מיוחדות. מועדון לקוחות טוב יכול לעודד לקוחות למכירה מבלי שתכננו לעשות זאת בכלל ויכול לעזור לצמיחה מתמדת של העסק שלכם. חשוב כמובן לוודא שכל המידע שנאסף על הלקוחות נאסף באופן מאושר משפטית והפעילות של המועדון עבור העסק משתלמת ואינה הפסדית או מגבילה מבחינת לוגיסטיקה. 

דילוג לתוכן