עקירת שן בינה – מדריך לפחדנים

עקירת שן בינה

אנו הולכים לדון בסיבות השונות מדוע ייתכן שיהיה צורך בעקירת שיני בינה, וכיצד היא נעשית.

הסרת שן בינה יכולה להיות הליך כואב, אך לרוב היא הכרחית ושווה את הכאב. ישנן סיבות רבות לכך שתהיה צורך לעקור שן בינה, כולל:

התשובה היא כן, זה כואב. שיני הבינה הן הסט האחרון של טוחנות שנכנסות והן עלולות לגרום לבעיות בצפיפות יתר. הם יכולים גם לגרום לבעיות במפרק הלסת או לגרום לנזק עצבי.

שיני בינה הן הסט השלישי של הטוחנות שנמצאות בדרך כלל בחלק האחורי של הפה. הם יכולים לפעמים להוביל לסיבוכים כגון מחלת חניכיים ועששת.

עקירת שן בינה היא ניתוח שמסיר שן בינה אחת או יותר מהפה. בדרך כלל, זה נעשה כאשר הם מושפעים, כלומר אין להם מספיק מקום לגדול בפה שלך, או שהם לא ממוקמים נכון. כאשר זה קורה, יש סיכוי שזה יגרום נזק לשיניים האחרות או לעצם הלסת.

שיני בינה הן השיניים האחרונות שצומחות בפינו. הם בדרך כלל מגיעים בסביבות גיל 18, אבל לפעמים הם יכולים להיכנס מוקדם יותר או מאוחר יותר.

השם "שן בינה" נובע מהעובדה שהשיניים הללו נועדו לעזור לנו באכילה ובלעיסה שלנו ככל שאנו מתבגרים. עם זאת, שיני בינה גורמות לרוב לבעיות כשהן נכנסות מכיוון שאין להן מספיק מקום לצמוח כראוי.

יש אנשים שחושבים שאין צורך לעקור שיני בינה מכיוון שניתן להסיר אותן ללא תופעות לוואי או אי נוחות. אבל, אם לא תחלצי אותם, יהיה לך סיכון גבוה יותר לפתח בעיות כמו שן בינה מושפעת, מחלת חניכיים ואפילו ציסטה בעצם הלסת.

שיני בינה הן השיניים האחרונות שנכנסו פנימה. לעתים קרובות מתייחסים אליהן בתור הטוחנות השלישיות והן מגיעות בדרך כלל בין הגילאים 17 עד 25.

שיני בינה חשוב לעקור מכיוון שהן עלולות לגרום למגוון בעיות אם הן נשארות בפה שלך. הם יכולים להשפיע על הנשיכה שלך ולגרום לכאב, נפיחות או זיהום.

שיני בינה הן השיניים האחרונות שצומחות בפה ולעיתים קרובות הן גורמות לבעיות כאשר הן נכנסות פנימה. אם לא מסירים שיני בינה, השורשים יכולים לצמוח פנימה לכיוון השיניים האחרות ולגרום לנזק וכאב.

הצעד הראשון הוא התייעצות עם רופא השיניים או מומחה השיניים שלך לגבי מה עליך לעשות. הם יוכלו לתת לך מושג כיצד ממוקמת שן הבינה שלך והאם יש צורך לעקור אותה.

אם תחליט שאכן צריך לעקור אותו, אז רופא השיניים שלך יחלץ אותו במהלך ניתוח בהרדמה כללית.

האם אני מוכרח לעקור שיני בינה?

שיני בינה הן הטוחנות האחרונות והגדולות שצומחות בחלק האחורי של הפה. הם בדרך כלל מגיעים למקום עד גיל 17, אבל הם יכולים להיכנס הרבה יותר מאוחר.

לחלק מהאנשים יש שיני בינה שאינן נכנסות כמו שצריך, או שאולי לא יוכלו ללעוס כמו שצריך בגללן. עקירת שן בינה היא הליך כירורגי להסרת שיני בינה, או כפי שזה מכונה לעתים קרובות "לעקירת שיני בינה".

עקירת שן בינה היא הליך רפואי נפוץ וניתן לעשות אותה בכל עת לאחר גיל 17 כאשר שיני בינה צמחו פנימה. ישנן סיבות רבות מדוע מישהו עשוי להצטרך לעקור את שיני הבינה שלו: אולי אין לו מספיק מקום לנשוך, הם עלולים להיות מושפעים ולא מסוגלים לפרוץ במלואו דרך קו החניכיים, או שהם עלולים לגרום לבעיות בשיניים אחרות בגלל מיקומן.

לא תמיד יש צורך לעקור שיני בינה, אך ייתכן שתצטרך להסיר אותן אם הן מונעות ממך ללעוס או לצחצח שיניים כראוי.

ההחלטה האם לעקור שיני בינה או לא צריכה להיעשות לאחר התייעצות עם רופא שיניים ובהתחשב בהיסטוריה הרפואית ובגורמי הסיכון שלך.

שיני בינה הן קבוצת השיניים הטוחנות האחרונה שנכנסות אליהן ולעיתים קרובות הן מכונה הטוחנות השלישית.

שיני בינה יכולות לפעמים לגרום לבעיות לאנשים, כמו כאב ונפיחות. אם יש לך תסמינים אלו, עדיף להתייעץ עם רופא שיניים לפני עקירת שיני הבינה.

יש אנשים שלא עוקצים את שיני הבינה שלהם כי הם מאמינים שזה ישפיע על המראה שלהם בהמשך חייהם. עם זאת, זה לא נכון מכיוון ששיניים בינה אינן מופיעות בצילומי רנטגן או ברישומי שיניים.

מהם השלבים בעקירת שן בינה?

שיני בינה מוסרות בדרך כלל כאשר אין להן מספיק מקום לצמוח, מה שגורם לכאב ולבעיות אחרות.

השלבים בעקירת שיני בינה הם כדלקמן:

1) חומר הרדמה מקומי מוזרק לרקמת החניכיים או ללחי כדי להקהות את האזור סביב שן הבינה שלך.

2) רופא השיניים יעשה חתך קטן בחניכיים שלך וישתמש בכלי כדי להסיר בעדינות את שן הבינה שלך.

3) לאחר הסרת השן, ניתן להחיל תפרים כדי לסגור חתכים בחניכיים או בלחי.

עקירת שיני בינה היא הליך כירורגי שניתן לבצע בהרדמה מקומית. זה נעשה על ידי מנתח פה או רופא שיניים כללי שהוכשר לבצע הליך זה. המטופל יצטרך להתייעץ עם המנתח לפני הניתוח ולהחליט באיזה סוג של הרדמה הוא רוצה להשתמש. השלבים בעקירת שיני בינה הם כדלקמן:

1) נותנים למטופל הרגעה תוך ורידי או הרדמה כללית, ולאחר מכן מניחים אותו על הגב כך שראשו תלוי מעל קצה השולחן וסנטרו מונח על משענת ראש.

2) מעל הפה והלסת התחתונה של המטופל מניחים סכר גומי, המכסה כל שיניים אחרות שעלולות להימצא על מנת להגן עליהן מפני פגיעה במהלך הניתוח.

3) מבצעים חתך ברקמת חניכיים בעזרת מכשירים דנטליים לחשיפה

על מנת לעקור שיני בינה יש צורך בניתוח של כירורג פה. מנתח הפה קהה את האזור עם סוג כלשהו של הרדמה ולאחר מכן ישתמש במקדחה דנטאלית או במכשיר אחר כדי להסיר את השן מהשקע שלה.

דילוג לתוכן