יעקב אביב – מה צריך לדעת לפני שמרצפים דירה?

יעקב אביב

יעקב אביב, מפקח בנייה, עם הנקודות החשובות לפני שמרצפים דירה בכל הבית או בחדר מסוים.

יעקב אביב: ריצוף דירה – מה חשוב לדעת?

משפצים את הדירה? רוצים לשפר את איכות הדירה או את הערך הכספי שלה? ככל הנראה ריצוף דירה יהיה הצעד העיקרי ביותר שלכם וחשוב שתדעו במה מדובר.
להיות רצף זו עבודה מתגמלת אך קשה ומצריכה יד טובה ועבודת ריצוף היא אחד השיפוצים הבולטים והעיקריים בבית, לפני שבוחנים איך לבחור רצף או יעקב אביבחברת ריצוף, עברו על הנקודות העיקריות בתחום הריצוף.

מפקח בנייה בעל ניסיון רב שנים בתחום הבינוי, יעקב אביב, מספק כמה נקודות חשובות בכל הנוגע לריצוף ורצפים שחשוב שתדעו:

  • בחירת ריצוף לדירה: הריצוף הפופולארי ביותר לדירה הוא גרניט פורצלן כאשר השילוב בין המחיר, הפרקטיות, העמידות והמגוון הרב של הסוגים מוביל רבים לבחור בו לבית (סוגים נוספים: שיש, קרמיקה, אריחי בטון, טרצו, פרקט, בטון מוחלק).
    השקיעו זמן והתייעצו עם הסובבים אתכם, הריצוף של הדירה ילווה אתכם או אנשים אחרים לאורך שנים, סוגים וצבעים שונים יעלו באופן שונה ויש להתאים זאת לתקציב שלכם, זכרו שיש לרכוש קצת יותר מהכמות הנדרשת.
    מומלץ להתייעץ עם הרצף שבחרתם לגבי הריצוף.
  • פירוק מרצפות או ריצוף על הקיים? בגרניט פורצלן עולים הסיכויים לצמצום עלויות פירוק הריצוף הישן, בעל מקצוע יידע להגיד לכם האם ניתן לרצף על הריצוף הישן או לפרק את כל הריצוף, ריצוף דירה באופן מלא יהיה זול יותר מפירוק ריצוף נקודתי או אזורי.
  • זה לא לגו, מדובר על עבודה עם כללים רבים וברורים.
    ממבט ראשון של עין בלתי מקצועית, ניתן לחשוב שעבודת הריצוף כוללת הדבקה והנחה, אך העבודה מורכבת בהרבה ומדובר על צורך בהקפדה על כללים וניסיון רב.
    טרם הנחת המרצפות חשוב לבצע הכנה של המשטח, עבודה לפי שלבים, ביצוע ריצוף בדיוק ובזהירות ועד לשלב הרובה, באזור האמבטיה יש כללים נוספים לריצוף שיש לשמור עליהם. 

האם אפשר לרצף לבד?

חלק מהישראלים ינסה לחסוך בעלויות השונות, חלק משיפוצי הבית הקטנים יוכלו להתבצע בצורה עצמאית עם מדרכים וכישרון לדבר, אך ככל שהשיפוץ מורכב וסיזיפי יותר כך מומלץ להיעזר בגורמי מקצוע.
חלק מהאנשים ינסה לבדוק איך לרצף לבד, ניתן למצוא מדריכים שיסבירו לכם כיצד יש להכין את התשתית ולנקות את הבטון משאריות, לפזר שכבת חול יבש ונקי, להכין את המצע, לרצף מרצפות שלמות ככל הניתן, הנחת על מצע טיט בהתאם לסוג האריח, שמירה על אזורים חלולים מתחת לאריחים למניעת שבירתם, נקישות בפטיש גומי, שמירה על מפלס אחיד ונקודות נוספות שיפורטו במדריכים – ככל שמדובר בעבודת ריצוף שמשפיעה על החיים בבית, מומלץ לקחת מומחה לריצוף ולא לקחת סיכון בביצוע אחת מהנקודות בצורה לא מקצועית.

יעקב אביב ממליץ לנסות לבד בשיפוצים קטנים לבית: "בבניית בית מאפס במסגרת מאות רבות של בתים פרטיים בישראל, רואים את כל סוגי השיפוצים לבית. באופן כללי אני דווקא ממליץ בשיפוצים ותיקונים קלים, לנסות וללמוד בעצמכם: התקנת מדף, החלפת צירים, צביעת משטח קטן, רובה למקלחת ומשימות שיפוץ קטנות שאני מאמין שכל אחד וכל אחת יכולים".
עבור שיפוצים מורכבים, יעקב בוחן יתרונות מול חסרונות: "רצפים הם בני אדם וגם הם למדו את המקצוע, אך מדובר על עבודה קשה מאוד שגם השיפוצניקים הטובים ביותר מתקשים בה, העבודה קשה ושוחקת במיוחד ובמקומות מסוימים צריך ניסיון רב כדי לתת מענה לריצוף טוב ואיכותי. חשוב לזכור שעבודת ריצוף כושלת עלולה לגרור צורך בריצוף מחדש, שברים בנקודות חלולות ובעיות נוספות שמובילות לבחירה ברצף מקצועי. החיסכון בכסף של עלות העבודה לא בהכרח שווה את הסיכון בריצוף עצמי של אנשים בלתי מנוסים".

דילוג לתוכן